nagra  parkirni sistemi d.o.o.

 Domov Woehr IdealPark Velopa  Novice O podjetju Kontakt

NOVICE pripravljamo približno enkrat na mesec za vse, ki želijo biti seznanjeni z aktualnimi podatki, dogajanji in novostmi iz področja mirujočega prometa!

 

                                                                              

   

 

NEKAJ PRIPOROČIL PRI PROJEKTIRANJU GARAŽ S PARKIRNIMI  SISTEMI

Prostor, ki ga zavzema mirujoči promet postaja vse bolj pomembna tema pri vlaganju naporov za čim optimalnejšo izrabo razpoložljivega prostora in obenem izboljšano kvaliteto življenja. Ob naporih za optimalno izrabo in ekonomsko opravičenost parkirnega prostora, tehnične in tehnološke rešitve dokazujejo, da sodobna parkirišča niso več le pokriti prostor z rampami med različnimi ravnmi. Zagotavljanje tega je postala storitev, bodisi samostojna ali storitev le dela stavbe, je stroškovno učinkovit in tehnično ter organizacijsko delujoč mehanizem. Je torej kompleksna rešitev, ki mora pri načrtovanju upoštevati ob navedenem še tudi predvidene prihajajoče spremembe, kar se mora izraziti še zlasti v arhitekturi detajlov.

 

Mehanske parkirne sisteme uporabljamo za zagotavljanje zadostnega števila parkirnih mest. V odvisnosti od gradbenih oziroma projektantskih pogojev, so primerni za delne ali kompletne rešitve. Osnovni element vsakega mehanskega parkirnega sistema je parkirna ploščad na kateri je vozilo parkirano in se s pomočjo transportnih naprav premika. Kombinacije zlaganja/premikov ploščadi pa posledično omogočajo   manjšo porabo prostora (nekaj dejstev).

 

Kot pri klasičnem projektiranju Parkinih mest je vozilo tisto, ki nam določa velikostne parametre. Na to moramo biti pri projektiranju z mehanskimi parkirnimi sistemi še prav posebej pozorni. Tokrat vam želimo podati nekaj koristnih napotkov pri projektiranju s parkirnimi sistemi skupin Parklifti in Combilifti.

 

1. Širina parkirnega prostora

 

 Priporočamo, da širina parkirnega mesta naj ne bo nikoli manjša od 250 cm ( v posameznih državah je to tudi zakonsko predpisan minimum). Predvsem zato, ker je večina vozil danes že širša od 180 cm in skupaj z debelino vrat lahko ustvarja težave pri izstopu iz vozila (skica desno). Razen tega je potrebno pri tem še upoštevati varnostne zahteve, ki nam narekujejo (seveda v odvisnosti od lokacije) postavitev varnostne ograje, ki »ščitijo« drugega uporabnika ob zagonu posameznega sistema. To pomeni, da je učinkovita širina parkirnega prostora enaka širini ploščadi.

 

Še posebej pomembno je to dejstvo pri coupe vozilih (kot so Audi TT, Ranault Megan) ali vozilih z dvema (tremi) vrati, ki imajo daljša vrata kot vozila s štirimi (petimi) vrati.

 

Nudimo vam svetovanje pri izbiri najustreznejše rešitve, optimiranju, cenovni analizi in izdelavi projektne dokumentacije...............

 

 

 

2. Širina uvozne - dovozne poti

 

 

Širina dovozne poti je v soodvisnosti od širine parkirnega prostora. Ožje kot je parkirišče, širša mora biti dovozna pot in obratno. Posebej je potrebno opozoriti, da je v nekaterih državah širina dovoznih poti v medsebojni odvisnosti od širine parkirnega prostora posebej določena oz. celo zakonsko predpisana.

 

Predlagamo, da širine dovoznih poti in širine parkirnih mest v garaži uskladite po nemškem predpisu "GaVo - Garagenverordnung", kjer je soodvisnost zelo natančno in razumljivo določena.

(skica levo)

 

V skladu s to uredbo je na primer  pri širini  parkirišča 230 cm minimalna potrebna dovozna širina 650 cm. V primeru širine parkirišča 250 cm je lahko minimalna širina dovozne poti 550 cm.

 

Za povsem natančno delo vam predlagamo, da vedno pregledate tehnične liste sistema, ki ga nameravata uporabiti pri projektiranju in vam natančno določajo minimalne gabarite, ki jih nato uskladite s predpisom GaVo.

 

 

Dwg pripomoček: Dovozne poti in zavoji

3. Višina vozila

 

Pri določanju višine parkirnega mesta ali višina parkirnih sistemov v garažah je potrebno opozoriti, da je z izborom določenega tipa – modela parkirnega sistema praktično za vedno opredeljena višina vozil, ki bo lahko parkirala v garaži.

 

 

Ker se trend uporabe enoprostorcev veča, lahko pričakujemo, da se bo potreba po prostoru glede števila višjih vozil enako povečevalo.

 

 

 

V razpredelnici desno smo vam navedli vozila, ki jih nikoli ne boste mogli parkirati v garaži, ki omogoča višino samo 170 cm.

 

 

Seznam seveda ni popoln, tudi ker se dimenzije vozil v zadnjih letih stalno spreminjajo. Ta seznam naj vam služi le kot splošna informacija.

 

Naše priporočilo je, da se v projektni nalogi točno določijo potrebe investitorja, ki jih je potrebno uskladiti s tehničnimi možnostmi in vsemi gabariti garaže.

 

 

DWG datoteke parkirnih sistemov!

proizvajalec

tip

dolžina

širina

višina

Lexus

GS

4850 mm

1840 mm

1470 mm

Land-Rover

Range Rover Sport

4850 mm

2073 mm

1780 mm

Ford

Mondeo 4p

4850 mm

1886 mm

1500 mm

Seat

Alhambra

4854 mm

1904 mm

1740 mm

Volkswagen

Sharan

4854 mm

1904 mm

1720 mm

BMW

X5

4857 mm

1933 mm

1776 mm

Nissan

Murano

4860 mm

1885 mm

1720 mm

Infiniti

FX

4865 mm

1925 mm

1680 mm

Chevrolet

Malibu

4865 mm

1855 mm

1465 mm

Mazda

6

4865 mm

1840 mm

1450 mm

BMW

X6

4877 mm

1983 mm

1690 mm

Mercedes-Benz

E

4879 mm

1854 mm

1474 mm

Fiat

Freemont

4888 mm

1878 mm

1745 mm

Renault

Latitude

4888 mm

1832 mm

1495 mm

BMW

6 Coupe

4894 mm

1894 mm

1369 mm

BMW

M6 Coupe

4898 mm

1899 mm

1374 mm

BMW

5

4899 mm

1860 mm

1464 mm

Mercedes-Benz

E Estate

4905 mm

1854 mm

1474 mm

BMW

5 Touring

4907 mm

1860 mm

1462 mm

Ferrari

FF

4907 mm

1953 mm

1379 mm

BMW

M5

4910 mm

1891 mm

1467 mm

Opel

Insignia Sports Tourer

4913 mm

1856 mm

1513 mm

Audi

A6

4915 mm

1874 mm

1455 mm

Mercedes-Benz

R

4922 mm

1922 mm

1674 mm

Audi

A6 Avant

4926 mm

1874 mm

1461 mm

Mercedes-Benz

CLS

4940 mm

1881 mm

1416 mm

Infiniti

M

4945 mm

1845 mm

1500 mm

Jaguar

XF

4961 mm

1877 mm

1460 mm

Jaguar

XF Sportbrake

4966 mm

1877 mm

1480 mm

Audi

A7 Sportback

4969 mm

1911 mm

1420 mm

BMW

5 Gran Turismo

4998 mm

1901 mm

1559 mm

Land-Rover

Range Rover

4999 mm

2073 mm

1835 mm

Aston-Martin

Rapide S

5020 mm

1929 mm

1350 mm

Volkswagen

Phaeton

5059 mm

1903 mm

1450 mm

Lancia

Thema

5066 mm

1902 mm

1488 mm

BMW

7

5072 mm

1902 mm

1479 mm

Audi

Q7

5089 mm

1983 mm

1729 mm

Lexus

LS

5090 mm

1875 mm

1480 mm

Mercedes-Benz

CL

5095 mm

1871 mm

1419 mm

Mercedes-Benz

S

5116 mm

1899 mm

1496 mm

Mercedes-Benz

GL

5120 mm

1934 mm

1850 mm

Jaguar

XJ

5122 mm

1894 mm

1448 mm

Audi

A8

5135 mm

1949 mm

1460 mm

Lancia

Voyager

5218 mm

1998 mm

1750 mm

AUDI Q7

   
3.0 TDI quattro 2.345 kg
4.2 TDI 2.485 kg
   
BMW X5 25d 2.070 kg
30d 2.145 kg
40d 2.185 kg
50i

2.250 kg

MERCEDES BENZ GL

   

350

2.570 kg

63 AMG

2.580 kg

   

MERCEDES
BENZ GLK

   
G350 2.160 kg

G500

2.530 kg

   

RANGE 
ROVER

   

TDV6

2.160 kg
SDV8 2.360 kg
   

VOLKSWAGEN TUAREG

V6 TDI 2.153 kg
V6 BMT 2.203 kg
V8 2.297 kg
Hybrid 2.315 kg

VOLVO XC90

   
D4 2.139 kg
D5 2.196 kg
   

 

4. Teža vozil

 

Standardni parkirni sistem je predviden za nosilnost do 2.000 kg  na posamezno vozilo oziroma ne več kot 500 kg na posamezno kolo.

 

 

 

Glede na potrebe imamo v ponudi tudi sisteme za težja vozila. Standardni sistemi s povečano nosilnostjo 2.300 kg, sistemi za velika in težja vozila do 2.600 kg nosilnosti po vozilu. Woehr je tudi edini proizvajalec parkirnih sistemov na svetu, ki zagotavlja sisteme za največja, najtežja in specialna vozila do nosilnosti in 3.200 kg.

 

Ker je na tržišču vse več večjih in posledično tudi težjih vozil od 2.000 kg, vam predlagamo, da vnaprej predvidite določeno število parkirnih mest za takšna, težja vozila. Kolikšen naj bo procent sistemov namenjena za večja/težja vozila je predvsem odvisno od namembnosti in velikosti zgradbe. Za javne garaže in garaže v poslovnih objektih naj bo ta procent nekoliko večji, kot je to v stanovanjskih stavbah, kjer je običajno potrebno manjše število parkirnih mest z večjimi nosilnostmi/obremenitvami.

 

V zvezi s tem je vsekakor potrebno upoštevati pomembno dejstvo, da lahko investitor zaide v položaj, da zaradi sistema z neustreznimi gabariti v večstanovanjski stavbi določeni stranki ne bo mogel prodati stanovanja ali pa se lahko zgodi, da recimo gosta hotela ne bodo mogli sprejeti, ker sistem ne bo omogočal parkiranja tako velikega ali težkega vozila.

 

 

Ob tem je potrebno razmišljati tudi nekoliko v prihodnost, upoštevati trende v avtomobilski industriji in se poskušati čim bolj približat optimalnim rešitvam.

 

 

 

Vsekakor zelo pomemben element pri pripravi projektne naloge, ob kateri je na osnovi naših izkušenj potrebno investitorja nujno  opozoriti na ta segment. 

 

 

5. Dolžina vozila

 

Kot je znano se tudi standardi velikosti vozil v zadnjih letih zelo povečuje. Zdi se sicer, da se je ta trend v zadnjem času nekoliko umiril pa vendar  je več kot 60 % vozil zelo velikih. Najbolj opazno je to dejstvo v starih garažnih hišah, kjer je večina sten oziroma obračališč podrsano z avtomobili. Prekratke vozne poti, premajhni radiji itd

 

 

 

Na seznamu desno je nekaj modelov, ki so daljši od 485 cm.

 

 

 

Priporočena dolžina pit stranske Woehr mora biti najmanj 530 cm, saj bo to olajšalo natančno pozicioniranje vozila na platformi (ki je običajno predpisan dolžine 500 cm), kar je še posebej pomembno v vsakodnevni vstop in izstop in na konicah nagnjenega platform.

 

proizvajalec

tip

dolžina

širina

višina

Lexus

GS

4850 mm

1840 mm

1470 mm

Land-Rover

Range Rover Sport

4850 mm

2073 mm

1780 mm

Ford

Mondeo 4p

4850 mm

1886 mm

1500 mm

Seat

Alhambra

4854 mm

1904 mm

1740 mm

Volkswagen

Sharan

4854 mm

1904 mm

1720 mm

BMW

X5

4857 mm

1933 mm

1776 mm

Nissan

Murano

4860 mm

1885 mm

1720 mm

Infiniti

FX

4865 mm

1925 mm

1680 mm

Chevrolet

Malibu

4865 mm

1855 mm

1465 mm

Mazda

6

4865 mm

1840 mm

1450 mm

BMW

X6

4877 mm

1983 mm

1690 mm

Mercedes-Benz

E

4879 mm

1854 mm

1474 mm

Fiat

Freemont

4888 mm

1878 mm

1745 mm

Renault

Latitude

4888 mm

1832 mm

1495 mm

BMW

6 Coupe

4894 mm

1894 mm

1369 mm

BMW

M6 Coupe

4898 mm

1899 mm

1374 mm

BMW

5

4899 mm

1860 mm

1464 mm

Mercedes-Benz

E Estate

4905 mm

1854 mm

1474 mm

BMW

5 Touring

4907 mm

1860 mm

1462 mm

Ferrari

FF

4907 mm

1953 mm

1379 mm

BMW

M5

4910 mm

1891 mm

1467 mm

Opel

Insignia Sports Tour

4913 mm

1856 mm

1513 mm

Audi

A6

4915 mm

1874 mm

1455 mm

Mercedes-Benz

R

4922 mm

1922 mm

1674 mm

Audi

A6 Avant

4926 mm

1874 mm

1461 mm

Mercedes-Benz

CLS

4940 mm

1881 mm

1416 mm

Infiniti

M

4945 mm

1845 mm

1500 mm

Jaguar

XF

4961 mm

1877 mm

1460 mm

Jaguar

XF Sportbrake

4966 mm

1877 mm

1480 mm

Audi

A7 Sportback

4969 mm

1911 mm

1420 mm

BMW

5 Gran Turismo

4998 mm

1901 mm

1559 mm

Land-Rover

Range Rover

4999 mm

2073 mm

1835 mm

Aston-Martin

Rapide S

5020 mm

1929 mm

1350 mm

Volkswagen

Phaeton

5059 mm

1903 mm

1450 mm

Lancia

Thema

5066 mm

1902 mm

1488 mm

BMW

7

5072 mm

1902 mm

1479 mm

Audi

Q7

5089 mm

1983 mm

1729 mm

Lexus

LS

5090 mm

1875 mm

1480 mm

Mercedes-Benz

CL

5095 mm

1871 mm

1419 mm

Mercedes-Benz

S

5116 mm

1899 mm

1496 mm

Mercedes-Benz

GL

5120 mm

1934 mm

1850 mm

Jaguar

XJ

5122 mm

1894 mm

1448 mm

Audi

A8

5135 mm

1949 mm

1460 mm

Lancia

Voyager

5218 mm

1998 mm

1750 mm

 

 

 

 

6. Pogoji  vgradnje

 

Pred montažo posameznega parkirnega sistema je vedno potrebno zagotovit posebne pogoje, ki so navedeni v tehničnem listu posameznega parkirnega sistema.

 

Prilagoditi je potrebno ozemljitev in napeljavo (v skladu z navodili, ki so na voljo v tehničnih listih za vsak sistem) do točke, kjer je načrtovana namestitev sistema (pogonske enote) z najmanj 2,0 m prostega električnega kabla na koncu.

Upoštevati točke povečanih obremenitev in posebnih pogojev, ki jih predpisujejo varnostni in protipožarni predpisi za garaže.

 

 

 

 

 

7. Tudi to je pomembno

 

Podjetje Otto Woehr GmbH iz Nemčije je vodilni svetovni proizvajalec parkirnih sistemov. Vse od leta 1959, ko je bil vgrajen prvi sistem, se podjetje ukvarja izključno s parkirnimi sistemi. Zadnja leta vgrajuje več kot 10.000 parkirnih  mest  letno po vsem svetu.

 

 

Neizpodbitno je dejstvo, da prav podjetje Woehr s svojimi partnerji po svetu zagotavlja najširšo in  celovito paleto, ponudb sistemov, izvedb in  izpeljank, ki  zagotavljajo popolne parkirne rešitve.

 

 

Torej ni slučajnost, da so se največji in najzahtevnejši projekti v svetu izvajali prav na osnovi tehnologij in sistemov Woehr (Skygrage).

 

 

Nekateri zanimivi projekti so predstavljeni v brošurah "Project reports", ki si jih lahko ogledate  na internetnih straneh straneh.  Veliko od tukaj omenjenih projektov je  v mednarodnem merilu prejelo tudi pomembne pohvala nagrade in priznanja.

 

 

Nekaj teh zanimivih projektov si lahko ogledate tudi v video zapisih.

 

Poveza za oglede je tukaj: Youtube

 

                                      

Smo specializirani ponudnik rešitev pri reševanju mirujočega prometa. Naša kompetentnost in prednost je v usposobljenosti iskanja prostorskih in ekonomskih racionalizacij pri izgradnji stanovanjskih in poslovnih objektov.   Investitorji in projektanti smo vaš kompetenten in visoko strokoven partner, kateri vam lahko pomaga pri zagotavljanju zadostnega števila parkirnih mest ter z možnimi prostorskimi in ekonomskimi racionalizacijami doprinese k finančni učinkovitosti vašega projekta. Poiščemo rešitve, ki ustrezajo potrebam vsake stranke. Z oblikovanjem in ustvarjanjem vsakega posameznega projekta - izdelka izboljšujemo kakovost življenja, s poudarkom na zanesljivosti, varnosti, udobju, estetiki in pozornosti do detajlov.

 

NAGRA d.o.o. 2013! Vso prikazano gradivo je avtorsko zaščiteno, kopira se lahko samo tehnična dokumentacija in prospektni materiali za lastne potrebe, brez spreminjanja in posegov v vsebino.

Kontaktirajte nas:  info@nagra.si