NEKAJ PRIPOROČIL PRI PROJEKTIRANJU GARAŽ S PARKIRNIMI SISTEMI
Prostor, ki ga zavzema
mirujoči promet postaja vse bolj pomembna tema pri vlaganju
naporov za čim optimalnejšo izrabo razpoložljivega prostora in obenem izboljšano kvaliteto življenja. Ob naporih za optimalno izrabo in
ekonomsko opravičenost parkirnega prostora, tehnične in tehnološke rešitve
dokazujejo, da sodobna parkirišča niso več le pokriti prostor z rampami med
različnimi ravnmi. Zagotavljanje tega je postala storitev, bodisi samostojna ali storitev
le dela
stavbe, je stroškovno učinkovit in tehnično ter organizacijsko delujoč
mehanizem. Je torej kompleksna rešitev, ki mora pri načrtovanju upoštevati
ob navedenem še tudi
predvidene prihajajoče spremembe, kar se mora izraziti še zlasti v arhitekturi detajlov.
|
Mehanske
parkirne sisteme uporabljamo za zagotavljanje zadostnega števila parkirnih
mest. V odvisnosti od gradbenih oziroma projektantskih pogojev, so primerni
za delne ali kompletne rešitve. Osnovni element vsakega mehanskega parkirnega sistema
je parkirna ploščad na kateri je vozilo parkirano in se s pomočjo
transportnih naprav premika. Kombinacije zlaganja/premikov ploščadi pa
posledično omogočajo manjšo porabo prostora
(nekaj
dejstev).
Kot pri klasičnem
projektiranju Parkinih mest je vozilo tisto, ki nam določa velikostne
parametre. Na to moramo biti pri projektiranju z mehanskimi parkirnimi
sistemi še prav posebej pozorni. Tokrat vam želimo podati nekaj koristnih
napotkov pri projektiranju s parkirnimi sistemi skupin
Parklifti
in
Combilifti.
1.
Širina parkirnega prostora
Priporočamo,
da širina parkirnega mesta naj ne bo nikoli manjša od 250 cm ( v posameznih
državah je to tudi zakonsko predpisan minimum). Predvsem zato, ker je večina
vozil danes že širša od 180 cm in skupaj z debelino vrat lahko ustvarja
težave pri izstopu iz vozila (skica desno). Razen tega je potrebno pri tem
še upoštevati varnostne zahteve, ki nam narekujejo (seveda v odvisnosti od
lokacije) postavitev varnostne ograje, ki »ščitijo« drugega uporabnika ob
zagonu posameznega sistema. To pomeni, da je učinkovita širina parkirnega
prostora enaka širini ploščadi.
Še posebej pomembno je to
dejstvo pri coupe vozilih (kot so Audi TT, Ranault Megan) ali vozilih z
dvema (tremi) vrati, ki imajo daljša vrata kot vozila s štirimi (petimi)
vrati.
|
|
|
2. Širina uvozne - dovozne poti
Širina dovozne poti je v soodvisnosti od širine parkirnega prostora. Ožje
kot je parkirišče, širša mora biti dovozna pot in obratno. Posebej je
potrebno opozoriti, da je v nekaterih državah širina dovoznih poti v
medsebojni odvisnosti od širine parkirnega prostora posebej določena oz. celo
zakonsko predpisana.
Predlagamo, da širine
dovoznih poti in širine parkirnih mest v garaži uskladite po nemškem predpisu
"GaVo - Garagenverordnung", kjer je soodvisnost zelo natančno in razumljivo
določena.
(skica levo)
V skladu s to uredbo je na primer pri širini parkirišča 230 cm
minimalna potrebna dovozna širina 650
cm. V primeru širine parkirišča 250 cm je lahko minimalna širina dovozne
poti 550 cm.
Za povsem natančno delo
vam predlagamo, da vedno pregledate tehnične liste sistema, ki ga nameravata
uporabiti pri projektiranju in vam natančno določajo minimalne gabarite, ki
jih nato uskladite s predpisom GaVo.
Dwg pripomoček:
Dovozne poti in zavoji |
3.
Višina vozila
Pri
določanju višine parkirnega mesta ali višina parkirnih sistemov v garažah
je potrebno opozoriti, da je z izborom določenega tipa – modela parkirnega
sistema praktično za vedno opredeljena višina vozil, ki bo lahko parkirala v
garaži.
Ker se trend uporabe enoprostorcev veča, lahko pričakujemo, da se bo
potreba po prostoru glede števila
višjih vozil enako povečevalo.
V razpredelnici desno smo
vam navedli vozila, ki jih nikoli ne boste mogli parkirati v garaži, ki
omogoča višino samo 170 cm.
Seznam seveda ni popoln,
tudi ker se dimenzije vozil v zadnjih letih stalno spreminjajo. Ta seznam naj
vam služi le kot splošna informacija.
Naše priporočilo je, da
se v projektni nalogi točno določijo potrebe investitorja, ki jih je
potrebno uskladiti s tehničnimi možnostmi in vsemi gabariti garaže.
DWG datoteke parkirnih sistemov! |
proizvajalec |
tip |
dolžina |
širina |
višina |
Lexus |
GS |
4850 mm |
1840 mm |
1470 mm |
Land-Rover |
Range Rover
Sport |
4850 mm |
2073 mm |
1780 mm |
Ford |
Mondeo 4p |
4850 mm |
1886 mm |
1500 mm |
Seat |
Alhambra |
4854 mm |
1904 mm |
1740 mm |
Volkswagen |
Sharan |
4854 mm |
1904 mm |
1720 mm |
BMW |
X5 |
4857 mm |
1933 mm |
1776 mm |
Nissan |
Murano |
4860 mm |
1885 mm |
1720 mm |
Infiniti |
FX |
4865 mm |
1925 mm |
1680 mm |
Chevrolet |
Malibu |
4865 mm |
1855 mm |
1465 mm |
Mazda |
6 |
4865 mm |
1840 mm |
1450 mm |
BMW |
X6 |
4877 mm |
1983 mm |
1690 mm |
Mercedes-Benz |
E |
4879 mm |
1854 mm |
1474 mm |
Fiat |
Freemont |
4888 mm |
1878 mm |
1745 mm |
Renault |
Latitude |
4888 mm |
1832 mm |
1495 mm |
BMW |
6 Coupe |
4894 mm |
1894 mm |
1369 mm |
BMW |
M6 Coupe |
4898 mm |
1899 mm |
1374 mm |
BMW |
5 |
4899 mm |
1860 mm |
1464 mm |
Mercedes-Benz |
E Estate |
4905 mm |
1854 mm |
1474 mm |
BMW |
5 Touring |
4907 mm |
1860 mm |
1462 mm |
Ferrari |
FF |
4907 mm |
1953 mm |
1379 mm |
BMW |
M5 |
4910 mm |
1891 mm |
1467 mm |
Opel |
Insignia Sports
Tourer |
4913 mm |
1856 mm |
1513 mm |
Audi |
A6 |
4915 mm |
1874 mm |
1455 mm |
Mercedes-Benz |
R |
4922 mm |
1922 mm |
1674 mm |
Audi |
A6 Avant |
4926 mm |
1874 mm |
1461 mm |
Mercedes-Benz |
CLS |
4940 mm |
1881 mm |
1416 mm |
Infiniti |
M |
4945 mm |
1845 mm |
1500 mm |
Jaguar |
XF |
4961 mm |
1877 mm |
1460 mm |
Jaguar |
XF Sportbrake |
4966 mm |
1877 mm |
1480 mm |
Audi |
A7 Sportback |
4969 mm |
1911 mm |
1420 mm |
BMW |
5 Gran Turismo |
4998 mm |
1901 mm |
1559 mm |
Land-Rover |
Range Rover |
4999 mm |
2073 mm |
1835 mm |
Aston-Martin |
Rapide S |
5020 mm |
1929 mm |
1350 mm |
Volkswagen |
Phaeton |
5059 mm |
1903 mm |
1450 mm |
Lancia |
Thema |
5066 mm |
1902 mm |
1488 mm |
BMW |
7 |
5072 mm |
1902 mm |
1479 mm |
Audi |
Q7 |
5089 mm |
1983 mm |
1729 mm |
Lexus |
LS |
5090 mm |
1875 mm |
1480 mm |
Mercedes-Benz |
CL |
5095 mm |
1871 mm |
1419 mm |
Mercedes-Benz |
S |
5116 mm |
1899 mm |
1496 mm |
Mercedes-Benz |
GL |
5120 mm |
1934 mm |
1850 mm |
Jaguar |
XJ |
5122 mm |
1894 mm |
1448 mm |
Audi |
A8 |
5135 mm |
1949 mm |
1460 mm |
Lancia |
Voyager |
5218 mm |
1998 mm |
1750 mm |
|
AUDI
Q7 |
|
|
|
3.0 TDI quattro |
2.345 kg |
4.2
TDI |
2.485 kg |
|
|
BMW X5 |
25d |
2.070 kg |
|
30d |
2.145 kg |
40d |
2.185 kg |
50i |
2.250 kg |
MERCEDES BENZ GL |
|
|
|
350 |
2.570 kg |
63
AMG |
2.580 kg |
|
|
MERCEDES
BENZ GLK |
|
|
|
G350 |
2.160 kg |
G500 |
2.530 kg |
|
|
RANGE
ROVER |
|
|
|
TDV6 |
2.160 kg |
SDV8 |
2.360 kg |
|
|
VOLKSWAGEN
TUAREG |
V6
TDI |
2.153 kg |
|
V6
BMT |
2.203 kg |
V8 |
2.297 kg |
Hybrid |
2.315 kg |
VOLVO XC90 |
|
|
|
D4 |
2.139 kg |
D5 |
2.196 kg |
|
|
|
4. Teža vozil
Standardni parkirni
sistem je predviden za nosilnost do 2.000 kg na posamezno vozilo oziroma ne več kot 500 kg
na posamezno kolo.
Glede na potrebe imamo v
ponudi tudi sisteme za težja vozila. Standardni sistemi s povečano
nosilnostjo 2.300 kg, sistemi za velika in težja vozila do 2.600 kg nosilnosti
po vozilu. Woehr je tudi edini proizvajalec parkirnih sistemov na svetu, ki
zagotavlja sisteme za največja, najtežja in specialna vozila do nosilnosti
in 3.200 kg.
Ker je na tržišču vse več
večjih in posledično tudi težjih vozil od 2.000 kg, vam predlagamo, da vnaprej predvidite določeno število parkirnih mest
za takšna, težja vozila. Kolikšen naj bo procent sistemov namenjena za večja/težja
vozila je predvsem odvisno od namembnosti in velikosti zgradbe. Za javne garaže in garaže
v poslovnih objektih naj bo ta procent nekoliko večji, kot je to v stanovanjskih
stavbah, kjer je običajno potrebno manjše število parkirnih mest z večjimi
nosilnostmi/obremenitvami.
V zvezi s tem je vsekakor
potrebno upoštevati pomembno dejstvo, da lahko investitor zaide v položaj, da zaradi
sistema z neustreznimi gabariti v večstanovanjski stavbi določeni stranki
ne bo mogel prodati stanovanja ali pa se lahko zgodi, da recimo gosta hotela ne bodo mogli
sprejeti, ker sistem ne bo omogočal parkiranja tako velikega ali težkega
vozila.
Ob tem je potrebno razmišljati tudi nekoliko v prihodnost,
upoštevati trende v avtomobilski industriji in se poskušati čim bolj
približat optimalnim rešitvam.
Vsekakor zelo pomemben
element pri pripravi projektne naloge, ob kateri je na osnovi naših izkušenj
potrebno investitorja nujno opozoriti na ta segment.
|
5. Dolžina vozila
Kot je znano se tudi
standardi velikosti vozil v zadnjih letih zelo povečuje. Zdi se sicer, da se
je ta trend v zadnjem času nekoliko umiril pa vendar je več kot 60 % vozil zelo
velikih. Najbolj opazno je to dejstvo v starih garažnih hišah, kjer je
večina sten oziroma obračališč podrsano z avtomobili. Prekratke vozne poti,
premajhni radiji itd
Na seznamu desno je nekaj
modelov, ki so daljši od 485 cm.
Priporočena dolžina pit stranske Woehr mora
biti najmanj 530 cm, saj bo to olajšalo natančno pozicioniranje vozila na
platformi (ki je običajno predpisan dolžine 500 cm), kar je še posebej
pomembno v vsakodnevni vstop in izstop in na konicah nagnjenega platform. |
proizvajalec |
tip |
dolžina |
širina |
višina |
Lexus |
GS |
4850 mm |
1840 mm |
1470 mm |
Land-Rover |
Range Rover
Sport |
4850 mm |
2073 mm |
1780 mm |
Ford |
Mondeo 4p |
4850 mm |
1886 mm |
1500 mm |
Seat |
Alhambra |
4854 mm |
1904 mm |
1740 mm |
Volkswagen |
Sharan |
4854 mm |
1904 mm |
1720 mm |
BMW |
X5 |
4857 mm |
1933 mm |
1776 mm |
Nissan |
Murano |
4860 mm |
1885 mm |
1720 mm |
Infiniti |
FX |
4865 mm |
1925 mm |
1680 mm |
Chevrolet |
Malibu |
4865 mm |
1855 mm |
1465 mm |
Mazda |
6 |
4865 mm |
1840 mm |
1450 mm |
BMW |
X6 |
4877 mm |
1983 mm |
1690 mm |
Mercedes-Benz |
E |
4879 mm |
1854 mm |
1474 mm |
Fiat |
Freemont |
4888 mm |
1878 mm |
1745 mm |
Renault |
Latitude |
4888 mm |
1832 mm |
1495 mm |
BMW |
6 Coupe |
4894 mm |
1894 mm |
1369 mm |
BMW |
M6 Coupe |
4898 mm |
1899 mm |
1374 mm |
BMW |
5 |
4899 mm |
1860 mm |
1464 mm |
Mercedes-Benz |
E Estate |
4905 mm |
1854 mm |
1474 mm |
BMW |
5 Touring |
4907 mm |
1860 mm |
1462 mm |
Ferrari |
FF |
4907 mm |
1953 mm |
1379 mm |
BMW |
M5 |
4910 mm |
1891 mm |
1467 mm |
Opel |
Insignia Sports
Tour |
4913 mm |
1856 mm |
1513 mm |
Audi |
A6 |
4915 mm |
1874 mm |
1455 mm |
Mercedes-Benz |
R |
4922 mm |
1922 mm |
1674 mm |
Audi |
A6 Avant |
4926 mm |
1874 mm |
1461 mm |
Mercedes-Benz |
CLS |
4940 mm |
1881 mm |
1416 mm |
Infiniti |
M |
4945 mm |
1845 mm |
1500 mm |
Jaguar |
XF |
4961 mm |
1877 mm |
1460 mm |
Jaguar |
XF Sportbrake |
4966 mm |
1877 mm |
1480 mm |
Audi |
A7 Sportback |
4969 mm |
1911 mm |
1420 mm |
BMW |
5 Gran Turismo |
4998 mm |
1901 mm |
1559 mm |
Land-Rover |
Range Rover |
4999 mm |
2073 mm |
1835 mm |
Aston-Martin |
Rapide S |
5020 mm |
1929 mm |
1350 mm |
Volkswagen |
Phaeton |
5059 mm |
1903 mm |
1450 mm |
Lancia |
Thema |
5066 mm |
1902 mm |
1488 mm |
BMW |
7 |
5072 mm |
1902 mm |
1479 mm |
Audi |
Q7 |
5089 mm |
1983 mm |
1729 mm |
Lexus |
LS |
5090 mm |
1875 mm |
1480 mm |
Mercedes-Benz |
CL |
5095 mm |
1871 mm |
1419 mm |
Mercedes-Benz |
S |
5116 mm |
1899 mm |
1496 mm |
Mercedes-Benz |
GL |
5120 mm |
1934 mm |
1850 mm |
Jaguar |
XJ |
5122 mm |
1894 mm |
1448 mm |
Audi |
A8 |
5135 mm |
1949 mm |
1460 mm |
Lancia |
Voyager |
5218 mm |
1998 mm |
1750 mm |
|
|
6. Pogoji vgradnje
Pred montažo posameznega parkirnega sistema je
vedno potrebno zagotovit posebne pogoje, ki so navedeni v tehničnem listu
posameznega parkirnega sistema.
Prilagoditi je potrebno ozemljitev in napeljavo (v
skladu z navodili, ki so na voljo v tehničnih listih za vsak sistem) do točke, kjer je
načrtovana namestitev sistema (pogonske enote) z najmanj 2,0 m prostega
električnega kabla na koncu.
Upoštevati točke povečanih obremenitev in posebnih pogojev,
ki jih predpisujejo varnostni in protipožarni predpisi za garaže.
|
7.
Tudi to je pomembno
Podjetje Otto Woehr GmbH iz Nemčije je vodilni
svetovni proizvajalec parkirnih sistemov. Vse od leta 1959, ko je bil
vgrajen prvi sistem, se podjetje ukvarja izključno s parkirnimi sistemi.
Zadnja leta vgrajuje več kot 10.000
parkirnih mest letno po vsem svetu.
Neizpodbitno je dejstvo, da prav podjetje Woehr
s svojimi partnerji po svetu zagotavlja najširšo in
celovito paleto, ponudb sistemov,
izvedb in izpeljank, ki zagotavljajo
popolne parkirne rešitve.
Torej ni slučajnost, da so se največji in
najzahtevnejši projekti v svetu izvajali prav na osnovi tehnologij in
sistemov Woehr
(Skygrage).
Nekateri zanimivi projekti so predstavljeni v brošurah
"Project reports",
ki si jih lahko ogledate na
internetnih straneh straneh. Veliko od tukaj omenjenih projektov je
v mednarodnem merilu prejelo tudi pomembne pohvala nagrade in priznanja.
Nekaj teh zanimivih projektov si lahko ogledate tudi v video
zapisih.
Poveza za oglede je tukaj:
Youtube
|
|
Smo specializirani ponudnik rešitev pri reševanju mirujočega prometa. Naša
kompetentnost in prednost je v usposobljenosti iskanja prostorskih in
ekonomskih racionalizacij pri izgradnji stanovanjskih in poslovnih objektov.
Investitorji in projektanti smo vaš kompetenten in visoko strokoven partner,
kateri vam lahko pomaga pri zagotavljanju zadostnega števila parkirnih mest
ter z možnimi prostorskimi in ekonomskimi racionalizacijami doprinese k
finančni učinkovitosti vašega projekta.
Poiščemo
rešitve, ki ustrezajo potrebam vsake stranke. Z oblikovanjem in ustvarjanjem
vsakega posameznega projekta - izdelka izboljšujemo kakovost življenja, s
poudarkom na zanesljivosti, varnosti, udobju, estetiki in pozornosti do
detajlov.
NAGRA d.o.o. 2013! Vso prikazano gradivo je avtorsko zaščiteno, kopira se
lahko samo tehnična dokumentacija in
prospektni
materiali za lastne potrebe, brez spreminjanja in posegov v vsebino.
Kontaktirajte nas:
info@nagra.si
|
|